SORTIDES 16-17

SORTIDA MINITARRACO

El passat 25 de maig els alumnes de 4t vam anar a Minitarraco.
En arribar vam esmorzar.

A continuació vam fer dos grups per realitzar les activitats:
  • Un grup va fer un taller de pintura del Pont del Diable.

• L'altre grup observava una exposició en miniatura sobre els diferents monuments de Tarragona i després feien una gimcana.

Un cop vam acabar, vam fer uns jocs romans de taula i de corda.

Jocs

Ja havíem fet molta gana. Era l'hora de dinar.

A la tarda, l'autobús ens va portar a visitar el Pont del Diable. Ens van explicar la seva llegenda i la gran utilitat que tenia en l'època romana.

Pont del diable

Finalment, allí mateix, vam jugar a jocs tradicionals romans.

Jocs Pont del Diable

No vam parar!!! Va ser un dia molt complet i ens ho vam passar genial!!

SORTIDA A MÓNNATURA (Delta de l'Ebre)

Divendres 12 de maig, els alumnes de 3r, vam fer la nostra excursió a MónNatura. Tan aviat com vam arribar, vam esmorzar perquè els nervis del viatge ens havien obert la gana. A continuació ens vam repartir en tres grups per fer les diferents activitats:

• Visita al parc i al museu. Ramon ens va fer unes explicacions molt clares i divertides. No ens cansàvem d’escoltar-lo. Ens va ensenyar com es pesca amb el rall i vam acabar observant amb els telescopis les aus del Delta. Va ser una passada!

• Perxa i joc de bitlles catalanes. Amb aquesta activitat vam xalar molt. Al principi teníem por, però a poc a poc, ens vam anar fent uns experts perxadors. En acabar, vam fer un campionat de bitlles i tots vam puntuar molt alt.

• Taller de la sal.  Ens van presentar uns enigmes que havíem de resoldre veient un vídeo, fent una sortida a les basses on es feia la sal i consultant cinc càpsules d’informació. Al final vam saber resoldre totes les preguntes.

Finalment, vam dinar tots junts el que ens havien posat les mares. Vam tornar a casa molt contents i amb moltes coses per explicar.

VISITA A PENTRILO
El passat dimecres 29 de març els alumnes de 4rt vam a anar a visitar la fàbrica de Pentrilo.

Vam anar-hi caminant per la via verda. Quan vam arribar ens van rebre en una sala on fan les reunions i ens van passar un vídeo per explicar-nos com va sorgir la idea de fer l’empresa i la seva història. Ens van comentar que està en funcionament des del 1953 i la idea va aparèixer quan van veure que al port de Barcelona estaven pintant els cascos dels vaixells amb rodets. A partir d’aquí va començar tot. Com que tenien uns terrenys a Roquetes va ser quan van decidir instal·lar-la en la nostra localitat. Poc a poc, s’ha anat fent molt gran i van comentar que a tota Espanya només n’hi ha tres o quatre indústries que es dediquin a produir tots aquests productes i amb tanta quantitat d’exportacions.

Després, ens van dividir en tres grups i vam anar passant per les diferents zones de la fàbrica. Vam veure totes les maquinàries per produir els rodets, els mànecs, els pinzells, les cubetes, els rodets de paper, ...  Vam poder observar que a totes les màquines ha d’haver un operari i que també hi ha alguna part del procés que la realitzen ells mateixos. Finalment, vam passar al magatzem on tenen tots els paquets preparats per enviar a les diferents empreses.

Per acabar, vam esmorzar a fora i ens van regalar alguns dels productes que fan (un pinzell, una paleta, uns rodets, ...).

La visita ens va semblar molt interessant i curiosa. Ens ho vam passar molt bé i estem molt agraïts pel detall que ens van donar.

VISITA A LA COMISSARIA DELS MOSSOS D’ESQUADRA

Els divendres 3, 24 i 31 de març, els alumnes de 4t vam anar a visitar la Comissaria dels Mossos d'Esquadra de Tortosa.

Vam sortir de l'escola a les 9 del matí i vam anar caminant per la via verda. Quan vam arribar ens va rebre una caporal que es deia Anna. Ens vam asseure a l'entrada ens uns bancs i ens va explicar el que faríem i com ens havíem de comportar durant la visita.

Per poder passar a l'interior de la Comissaria vam creuar una espècie de porta que detectava si dúiem objectes de ferro o sospitosos. Després ens va dur a una sala on es reuneixen tots els mossos per parlar del que ha passat a la guàrdia anterior i el pla de treball per al dia. Allí vam veure un vídeo sobre tota la seva feina: busseig, defensa personal, ensinistrament de gossos, control aeri i de carretera, vigilància, pràctica de tir, artificiers, detecció de petjades dactilars, oficines, ...

A continuació, vam anar a l'armeria que és el lloc on guarden totes les seves armes quan no estan treballant. Hi havia moltíssimes taquilles.

D'allí vam marxar a la galeria de tir que és on practiquen amb la pistola. L'Anna ens va engegar uns ventiladors per airejar l'olor de la pólvora, uns llums que voltaven simulant situacions de foscor i tensió. També vam veure a terra un munt de casquets de bales. Finalment ens va portar al pàrquing per veure tots els vehicles dels quals disposen: motos, cotxes i furgonetes. Des d'allí, vam sortir al pati exterior per marxar.

Per tornar vam esmorzar i vam continuar per la via verda.

Tot i que vam arribar cansats ens ho vam passar pipa!!!