SORTIDES 18-19

El passat divendres 31 de maig, els alumnes de 4t vam anar a Minitarraco.

Un cop allí, ens vam dividir en dos grups per realitzar les activitats que hi havia programades.

Vam començar amb una exposició de maquetes amb els edificis romans més emblemàtics de la ciutat de Tarragona.
Després teníem preparada una gimcana que consistia en tres proves: endevinar paraules llatines, calcular operacions amb números romans i fer un trencaclosques gegant de la catedral de Tarragona.

L'altra activitat era un taller de pintura. A cadascun dels xiquets ens van donar una maqueta del Pont del Diable per pintar-la amb una mena de fang.

A mesura que anàvem acabant de pintar, vam poder jugar a jocs romans de taula i també a estirar la corda. Aquest ens va agradar molt!

Acabades aquestes dues activitats, ja teníem gana! Era l'hora de dinar!

Per acabar la jornada ens esperava la visita al Pont del Diable.
Allí, vam poder passar-hi per dalt. Va ser espectacular poder veure les vistes des de dalt com també des de baix. És majestuós!

A continuació, ens van explicar la seva llegenda.

Per enllestir la tarda vam fer jocs romans molt divertits!!

Va ser un dia fantàstic! Ens ho vam passar molt bé i ens vam endur un bon record!!

El passat divendres 24 de maig, els alumnes de tercer, tot i la pluja, vam gaudir d'un dia d'observació d'aus i aprenentatge a MónNatura.
El temps poc estable ens va mullar una mica més d'una vegada, sort que anàvem ben preparats i no ens vam banyar gaire.

A MónNatura vam aprendre com es formen les salines i la sal.

També vam observar la gran quantitat d'ocells que al voltant teníem, aprenent a diferenciar-los, a saber de que s'alimenten, com són les seves cries, ....: flamencs, bernats pescaires, ...

Finalment, vam observar restes d'altres éssers vius del delta i ens van explicar com es va formar i com és l'evolució del delta de l'Ebre.

Una activitat que ens va agradar molt va ser perxar!!

Després de totes aquestes activitats ja teníem gana!!!

Vam gaudir molt d'històries de pirates i sobretot de passar un dia junts compartint tantes experiències.

El passat 19 de març, els alumnes de 4t vam visitar la biblioteca de Tortosa. Durant l'estada ens van explicar el seu funcionament i els espais que s'hi poden trobar.

A la segona planta ens van ensenyar una exposició de caricatures i també una sala polivalent que utilitzen per la presentació de llibres, la realització de tallers, ...

Mentre uns estàvem a dins fent la visita, els altres ens esperàvem a fora i vam aprofitar per dibuixar la façana de la biblioteca i esmorzar.

En acabar, vam anar al parc de Tortosa on vam dinar i vam  jugar durant una estona fins que vam marxar caminant per la Via Verda per tornar a l'escola.

Tot i que a Roquetes tenim una biblioteca molt bonica, ens va agradar molt poder visitar la de Tortosa i veure que és molt gran i que hi ha tants llibres!!

Els passats dimecres 6 i 27 de febrer els alumnes de 4t vam anar a visitar la comissaria dels Mossos d'Esquadra.
En arribar ens vam asseure al hall i ens van explicar els diferents espais que hi ha i què faríem i veuríem durant la visita.

A continuació, vam passar a la sala de brífing on ens van ensenyar un vídeo sobre les diferents funcions i feines que realitzen, els entrenaments que fan... Vam poder veure que dintre del cos hi ha moltes especialitzacions (oficines, científica, investigació, desactivació d'artefactes explosius,  seguretat ciutadana, trànsit, patrullatge, ...).

Després vam anar al menjador on realitzen els diferents àpats del dia segons els torns i poden petar la xerrada i descansar durant una estona.

Seguidament, vam passar per un passadís on hi havia unes petites taquilles que corresponien a tots els agents i els serveixen per guardar les armes.

Un cop vistos aquestos espais i per acabar la visita, vam baixar al soterrani. Allí ens van ensenyar la sala de tir i el pàrquing on aparquen tots els seus vehicles (cotxes, motos i furgonetes).

Finalment, vam esmorzar al parc que hi ha al davant mateix de la comissaria i així vam agafar forces per a la tornada.

La visita ens va semblar molt interessant i vam fer-nos una petita idea de com treballa el cos de seguretat dels Mossos d'Esquadra.

El passat divendres 11 de gener, els alumnes de 4t vam anar al Centre de Formació de Soldadura de Tortosa, aprofitant que el director és el pare del Quim Gamero de 4t A. Continuant amb la unitat de Medi "De gran seré..." ens van ensenyar un ofici molt important i necessari que sembla que la societat n'és poc coneixedora, amb  molt bona sortida dins el mercat laboral.
Ens van explicar la importància del centre i que n'hi ha dos més a Catalunya, ubicats a La Sénia i a La Pobla de Mafumet.

Per grups, vam anar a una aula on ens van explicar què significa soldar, les eines necessàries per fer-ho, de què estan fetes i les diferents tècniques.

Després, vam passar al taller de soldadura. Allí, ens vam posar les caretes de protecció ocular per tal de poder mirar les diferents tècniques amb seguretat. Els alumnes que vam voler vam poder fer les seves primeres pràctiques de soldadura.

Finalment, vam esmorzar. El pare i el germà del Quim, ens van obsequiar amb una placa on hi havia una petita inscripció soldada.

La sortida ens va semblar molt interessant i curiosa.

El passat 19 de desembre, els alumnes de 4t vam anar a visitar la fàbrica Pentrilo, ja que a Medi estem treballant la unitat "De gran seré...".
En arribar el Sr Juanjo, director de la fàbrica, ens va dur a la sala de reunions i ens va passar un Powerpoint sobre els seus inicis, la seva evolució i expansió al llarg dels anys. També ens va explicar quins productes fabriquen, la quantitat, com ho fan, quines màquines utilitzen...

A continuació vam fer tres grups i vam anar recorrent tota la fàbrica mentre ens explicaven quina és la funció de cada màquina i com s'elaboren els productes.

Finalment vam esmorzar i ens van fer un regal a cadascun amb alguns dels productes que fabriquen.

Estem molt agraïts per tot!
La visita va ser molt interessant!

Els alumnes de tercer a l’àrea de Medi Social estem estudiant una unitat titulada: DE ROQUETES VINC...!

Dins d’aquesta unitat hem treballat la convivència: primer a la família, en segon lloc a l’escola i per últim a la comunitat.

També estem aprofundint vers la localitat, els diferents tipus, els elements que hi trobem, ... i qui hi governa.

Per entendre-ho millor hem realitzat dues sortides:
  • El dia 10 d’octubre vam visitar diferents zones i edificis de Roquetes: la biblioteca, el gimnàs Aqua, la plaça del Pou, ...

• El dia 18 d’octubre vam visitar la casa dels gegants i l’Ajuntament on l’alcalde ens va ensenyar els diferents departaments i el vam entrevistar.

Vam gaudir molt i ens ho vam passar molt bé!